Шульц: Петля cover

Шульц: Петля

на основі прози Бруно Шульца
Жанр
Тривалість
1 год. 20 хв.
Вікове обмеження
16+

Театр «ХОРЕЯ» у своєму доробку має вистави, що стосуються відомих творців польської культури. Не лише творчість Єжи Ґротовського стала джерелом тематики та образності для колективу – серед творців, які надихали артистів, були, зокрема, Тадеуш Кантор, Станіслав Виспянський, Збіґнєв Герберт та Бруно Шульц.

Виставу «Шульц: Петля» режисера Конрада Двораковського, створену «ХОРЕЄЮ» на основі прози Шульца, слід віднести до екзистенціальної течії цього театру. Сфера цієї діяльності включає насамперед теми, пов’язані з фізичною формою сучасної людини. Чутливість до світу поєднується із фізичним сприйняттям явищ, які відбуваються у ньому, тому команда також сформувала оригінальну мову для сучасних розмов про тіло, за допомогою якої вона може поставити важливі питання про нашу реальність. У цьому часто болісному розумінні світу «ХОРЕЯ» шукає красу, яка здатна розповідати про людину, незважаючи на її слабкості та потворність. Як і в оповіданнях Шульца, митці пізнають людину, яка є слабкою і геніальною одночасно, а її світ – чудовим і незрозумілим. Беручи за вихідну точку «Трактат про манекени», «ХОРЕЯ» шукає цінність у недосконалості. Порівнюючи людину з манекеном, зіставляючи її з ним, концентрується на її слабких сторонах, які одночасно є її силою.
Творці спектаклю «Шульц: Петля» шляхом пошуку і перетину меж між людським тілом і матерією, вступають у творчий процес, намагаються метафорично перейняти на себе компетенції Творця, щоб створити на сцені людину «за образом і подобою манекена» із усіма наслідками цього зловживання.

Ця вистава – це філософсько-поетична рефлексія про наших батьків, міфи, наші наріжні камені. Творці намагаються дістатись до того, що нас формує, вони придивляються до того, як нас формують окремі історії та наша спільна історія. Вони намагаються відчитати між словами Шульца натхнення для розповідей про нас самих. Вистава також є реалізацією теорії паралельних театрів, яку митці втілюють у «Петлі» для цілей своєї творчості, прагнучи створити окремі наративи: той, який знаходиться на сцені, і той, який глядач створює у власній уяві, використовуючи образи та сугестії.
Творці також торкаються теми пам’яті, того, як вона формує нашу матеріальність і як вона впливає на духовний аспект нашого буття. Вони створюють метафору світу, прямуючи разом із героями до джерел, знаючи, що це неможлива мета. Цю неможливість вони трактують як привілей уяви, яка, шукаючи відповідей, постійно підсуває гіпотези. Вони стараються досягти до наших індивідуальних міфологій, намагаючись впоратися з реальністю, яка нас оточує, відкрити наш засновницький міф.
Творчість Шульца в Україні стає все більш відомою завдяки подіям, що відбуваються в рамках Міжнародного фестивалю Бруно Шульца у Дрогобичі, а також завдяки перекладам текстів Шульца, які виконав Юрій Андрухович. Інтерес до письменника та його творчості постійно зростає як у Польщі, так і в Україні, незважаючи на те, що тривають суперечки щодо його культурної приналежності.

Концепція і постановка: Конрад Двораковскі
Музика: Павел Одоровіч
Сценографія: Конрад Двораковскі
Світло: Томаш Круковскі
Звук: Марцін Добіяньскі
Актори: Йоанна Хмєлєцка, Малгожата Ліпчиньска, Майка Юстина, Міхал Юзьвік, Томаш Родовіч, Януш Адам Бєджицкі

Дати

Тимчасово немає інформації про дати.

Персоналії

♯♭